Ring direkt på 010-516 38 16      

Köp- och leveransvillkor


Priser
Samtliga produkter och priser presenteras inklusive moms 25%.

Leveranstid 
Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar.

Leveranssätt
Vi skickar alla våra beställningar spårbart med Posten eller DHL.
Vi på iPhonelagning.se tar ej ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.


Frakt
En frakt- och hanteringskostnad på 49kr tillkommer på alla beställningar.

Reklamation och returrätt
Ångerrätt har alla kunder enligt Svensk lag rätt att nyttja vid köp av produkter på internet, rättigheten gäller enligt distansavtalslagen 14 dagar efter det att ni mottagit varan.
Du som kund har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan, dock måste varan vara fullt obrukad för att ångerrätten skall vara giltig.

Vid returer av varor är det kunden som betalar returfraktkostanden. Vid korrekt genomförd retur enligt konsumentköpeslagen, betalas varans fulla pris tillbaka.
Alla returer skall i förväg godkännas av oss på iPhonelagning.se. Först efter att vi godkänt retur får du återsända ditt paket. Retur av varan betalas av kunden själv, såvida vi inte expedierat fel och då återbetalar vi max 55kr för frakt inkl. emballage.
 
OBS! Produkter som klassas som hygienprodukter så som hörlurar har inget öppet köp. 
OBS! Reservdelar med försluten förpackning går ej att returnera på öppet köp ifall den är bruten.

Gratis batteri vid alla skärmbyten.
Detta erbjudande gäller endast då kunden väljer att reparera sin telefon med originaldelar.

Garanti
Vi lämnar alltid 90 dagars garanti på alla våra reparationer och produkter.
Garantin täcker nämligen enbart fabriksfel och inte skador som orsakats av kunden själv. 
Om en produkt/reparation slutar fungera som den ska utan att kunden själv orsakat detta går det givetvis på garantin och produkten/reservdelen byts ut.

Livstidsgaranti gäller de reparationer som det står att det är livstidsgaranti på.
Vad menas med livstidsgaranti?
- Det är samma garanti som den vanliga 90 dagars garantin bara att vi valt att erbjuda livstidsgaranti då kunden valt att använda sig av originaldelar.


Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi alltid snarast möjligt ut en bekräftelse på din beställning med information av vad du köpt via e-post.
Försök sätt som vana att alltid kolla och kontrollera din orderbekräftelse så att allting ser rätt ut, skulle det vara några som helst frågor eller felaktigheter så kontakta omgående vår support på info@iphonelagning.se.
Det är en stor fördel om du sparar din orderbekräftelse och har den redo när du kontaktar oss, detta för att vi så snabbt och smidigt skall kunna leta upp din beställning via ordernumret.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Dina personuppgifter kommer att lagras i vår databas och aldrig lämnas vidare till någon form av tredje part.

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Felaktigheter på hemsidan
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media.
Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.

C/o Byråassistans, Box 92132, 120 08 Stockholm

Betalningsalternativ:
-Payson
Med payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Här godkänns alla svenska internetbanker och kontokort.

-Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna på närmsta postombud.

-Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet.
Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala.
Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning.
De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.
 

-Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt.
Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning*

-Delbetalning
Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

  • Du får hem varan innan du betalar
  • Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
  • Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad

-Konto - betala i din egen takt
Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad.
Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.

-Betalningsvillkor Klarna
Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. 
Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken kan en fakturaavgift komma att debiteras.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning.
Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift.
Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer.
Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

-Kreditprövning Klarna
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

-Omvandling av klarna faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

-Personuppgiftshantering Klarna
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Produkter