Ring direkt på 010-516 38 16      

Köp- och leveransvillkor

Priser
Samtliga produkter och priser presenteras inklusive moms 25%.

Leveranstid 
Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar.

Leveranssätt
Vi skickar alla våra beställningar spårbart med Posten eller DHL.
Vi på telestore.se tar ej ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
En frakt - och hanteringskostnad på 49kr tillkommer på alla beställningar.
(gäller ej reparationer)

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Hämta i butik
Du kan välja att hämta upp din vara i vår fysiska butik på Frödingsvägen 14 i Karlskoga.
Vid förköp av en mobiltelefon med valet "hämta i butik" så förbokas din telefon och läggs undan i max 48 timmar.  

Personuppgiftslagen (PUL/GDPR)
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Dina personuppgifter kommer att lagras i vår databas och aldrig lämnas vidare till någon form av tredje part.

Garanti
Vi lämnar alltid 90 dagars garanti på alla våra reparationer och produkter.
Garantin täcker nämligen enbart fabriksfel och inte skador som orsakats av kunden själv. 
Om en produkt/reparation slutar fungera som den ska utan att kunden själv orsakat detta går det givetvis på garantin och produkten/reservdelen byts ut.

Livstidsgaranti gäller de reparationer som det står att det är livstidsgaranti på.
Vad menas med livstidsgaranti?
- Det är samma garanti som den vanliga 90 dagars garantin bara att vi valt att erbjuda livstidsgaranti då kunden valt att använda sig av originalskärm.

Inlämnade enheter:
Enheter som inte blivit uthämtade på 180 dagar skrotas. 

Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi alltid snarast möjligt ut en bekräftelse på din beställning med information av vad du köpt via e-post.
Försök sätt som vana att alltid kolla och kontrollera din orderbekräftelse så att allting ser rätt ut, skulle det vara några som helst frågor eller felaktigheter så kontakta omgående vår support på info@telestore.se. Det är en stor fördel om du sparar din orderbekräftelse och har den redo när du kontaktar oss, detta för att vi så snabbt och smidigt skall kunna leta upp din beställning via ordernumret.

Felaktigheter på hemsidan
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media.
Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.

Har du valt att sälja din enhet till oss?
- Så fort vi mottagit din enhet och kollat så att din värdering du valt stämmer betalas pengarna ut till angivet konto. Skulle det vara så att värderingen inte stämmer och du inte accepterar vår värdering skickas telefonen tillbaka (fraktkostnad 149kr debiteras).

- Om du har valt att sälja din enhet till oss och valt att få en fraktsedel på mejlen skickas en fraktsedel ut samma dag ansökan inkommit.
- För att kunna sälja en enhet till oss måste du acceptera våra villkor där du intygar att telefonen du säljer till oss inte är stulen.
- Ej inskickade enheter 10 dagar efter ansökan där du valt att få en gratis fraktsedel via mejlen debiteras för fraktkostnad. (99kr faktura)

Lite information kring vår värdering:
Nyskick = Telefonen är oanvänd.
Lätt sliten = Telefonen är i mycket bra skick.
Normalt sliten = Telefonen har nån liten repa eller kantstötning.
Mycket sliten = Telefonen har mycket repor/kantstötningar.
Sprickor = Telefonen har sprickor i framsidan. (skulle baksidan vara i dåligt skick kommer ytterligare avdrag att behöva göras).
Startar ej = Telefonen är helt död och startar inte alls.

Reklamation och returrätt
Ångerrätt har alla kunder enligt Svensk lag rätt att nyttja vid köp av produkter på internet, rättigheten gäller enligt distansavtalslagen 14 dagar efter det att ni mottagit varan.
Du som kund har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan, dock måste varan vara fullt obrukad för att ångerrätten skall vara giltig.
Vid returer av varor är det kunden som betalar returfraktkostanden. Vid korrekt genomförd retur enligt konsumentköpeslagen, betalas varans fulla pris tillbaka.
Alla returer skall i förväg godkännas av oss på telestore.se. Först efter att vi godkänt retur får du återsända ditt paket.
Retur av varan betalas av kunden själv, såvida vi inte expedierat fel och då återbetalar vi max 55kr för frakt inkl. emballage.

OBS! Produkter som klassas som hygienprodukter så som hörlurar har inget öppet köp. 
OBS! Reservdelar med försluten förpackning går ej att returnera på öppet köp ifall den är bruten.
OBS! Vid köp av begagnad enhet så gäller inte någon ångerrätt/öppet köp.

Betalningsalternativ
-Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna på närmsta postombud.

-Payson
Med payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Här godkänns alla svenska internetbanker och kontokort.

-Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

-Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

-Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Produkter